SEO Advies

 SEO Advies

Er zijn verschillende onderdelen binnen SEO, waarvan bekend is dat deze werken. Zo is het per branche afhankelijk en van de concurrenten hoe moeilijk het is om op de eerste pagina binnen zoekmachines te komen. Bent u net bezig met SEO/Zoekmachineoptimalisatie of wilt u hiermee aan de slag gaan? Hier kan ik door mijn ervaringen met deze discipline een start -en quickscan voor SEO advies op uw website geven. Bekijk ook mijn blog: SEO voor beginners

Zoekmachineoptimalisatie voor bedrijven

Zoekmachineoptimalisatie is essentieel voor bedrijven die met online marketing aan de slag gaan. SEO is een onderdeel van een langetermijnvisie, want dit zal niet direct resultaat opleveren. Daarnaast ben je afhankelijk van je concurrenten.

Met zoekmachineoptimalisatie vergroot je jouw vindbaarheid binnen zoekmachines, wat moet leiden tot meer traffic. Hier zitten veel voordelen aan en met enkele aanpassingen kan dit al een behoorlijk verschil veroorzaken in de vindbaarheid van jouw organisatie. Meer traffic betekend niet automatisch meer klandizie. Je website kan nog zo goed ranken op de belangrijkste zoekwoorden als je website niet “logisch” en of gebruiksvriendelijk is ingedeeld kan je dit veel verkeer doen verliezen. Een gebruikersonderzoek van je website is dus van groot belang. Hieronder wordt bekend hoe en waarom dit waardevol voor jouw organisatie kan zijn. Daarnaast kun je contact opnemen voor gratis SEO Advies .

Verschillen SEO en SEA

SEO en SEA is een wereld van verschil. Met SEA kun je door Google Ads direct resultaat hebben en bovenaan Google komen te staan. Voor Google ads betaal je voor een klik naar jouw website aan de hand van een veilingssysteem dat per zoekwoord verschilt.

seo tegenover sea onlinemarketingMet SEO betaal je niet voor je positie, deze moet je daadwerkelijk verdienen. Dit kan (en moet) door aan de gang te gaan met verschillende SEO componenten. SEO is daarnaast veel meer gericht op de langetermijn en daarnaast kun je er weinig garanties aan verbinden, omdat je afhankelijk bent van het algoritme van Google en de concurrentie.

In de afbeelding hiernaast is het verschil tussen SEO en SEA te zien. De groene kolom zijn Ads resultaten, waarvoor je direct moet betalen. De rode kolom zijn SEO resultaten, deze plekken moet je verdienen op jouw site, maar ook via andere wegen (o.a. social media, externe websites). SEO is qua vakgebied veel moeilijker en complexer en hierbij zal er daadwerkelijk een traject moeten worden ingezet. Waarbij Google Ads binnen 2 uur ingeregeld en up and running zijn en misschien gelijk goed werken.

Gratis SEO Advies

Op zoek naar concreet (en gratis) advies voor uw website op het gebied van zoekmachineoptimalisatie? Via onderstaand contactformulier kunt u contact opnemen, zodat ik enkele quick wins kan delen. Binnen een week reactie op uw vraag.