SEO Advies

┬áSEO Advies voor ”beginners”

Er zijn verschillende onderdelen binnen SEO, waarvan bekend is dat deze werken. Zo is het per branche afhankelijk en van de concurrenten hoe moeilijk het is om op de eerste pagina binnen zoekmachines te komen. Bent u net bezig met SEO/ Zoekmachineoptimalisatie of wilt u hiermee aan de slag gaan? Hier kan ik door mijn ervaringen met deze discipline een start -en quickscan voor SEO advies op uw website geven. Vanzelfsprekend geheel gratis. Bekijk ook mijn blog: SEO voor beginners

Zoekmachineoptimalisatie voor bedrijven

Zoekmachineoptimalisatie is essentieel voor bedrijven die met online marketing aan de slag gaan. SEO is een onderdeel van een langetermijnvisie, want dit zal niet direct resultaat opleveren. Daarnaast ben je afhankelijk van je concurrenten en is het lastig te peilen waar je als organisatie heen gaat.

Met zoekmachineoptimalisatie vergroot je jouw zichtbaarheid binnen zoekmachines en krijg jij meer verkeer naar jouw website. Hier zitten veel voordelen aan en met enkele eenvoudige aanpassingen kan dit al een behoorlijk verschil veroorzaken in de vindbaarheid van jouw organisatie. Meer traffic betekend haast automatisch ook meer klanten en dat kan weer inkomsten opleveren. Hieronder wordt bekend hoe en waarom dit waardevol voor jouw organisatie kan zijn. Daarnaast kun je contact opnemen voor gratis SEO Advies .

Verschil met SEA

SEO en SEA is een wereld van verschil. Met SEA kun je door Adwords direct resultaat hebben en bovenaan Google komen te staan. Hiervoor moet je wel budget hebben. Voor Adwords betaal je voor je positie aan de hand van een bieding voor een zoekwoord.

seo tegenover sea onlinemarketingMet SEO betaal je niet voor je positie, deze moet je daadwerkelijk verdienen. Dit kan (en moet) door aan de gang te gaan met verschillende SEO componenten. SEO is daarnaast veel meer gericht op de langetermijn en daarnaast kun je er weinig garanties aan verbinden, omdat je afhankelijk bent van het algoritme van Google en de concurrentie.

In de afbeelding hiernaast is het verschil tussen SEO en Adwords te zien. De groene kolom zijn Adwords resultaten. Hiervoor dien je te betalen. De rode kolom zijn SEO resultaten, deze plekken moet je verdienen op jouw site, maar ook via andere wegen (o.a. social media, externe websites).

Gratis SEO Advies

Op zoek naar concreet (en gratis) advies voor uw website op het gebied van zoekmachineoptimalisatie? Via onderstaand contactformulier kunt u contact opnemen, zodat ik enkele quick wins kan delen. Binnen een week reactie op uw aanvraag.