Succesvol adverteren in Adwords

doorAdmin

Succesvol adverteren in Adwords

Er zijn veel verschillende vormen van adverteren door tekst, beeld, video of een combinatie. In deze blog zal ik tekstadvertenties behandelen en de basis leggen voor succesvol adverteren in Adwords.

Wat is Adwords?

Adwords is de Google variant voor online adverteren. Dit kan op verschillende manieren, zoals Google Shopping, Google Display maar ook gewoon Google Search. In deze blog zal ik mij richten tot Search, dit is tevens de grootste afzetmarkt voor Google. Op Google zijn inmiddels 7! advertentieplekken beschikbaar per zoekwoord waarop je gevonden kunt worden.

Wil je snel bovenaan staan in Google is Adwords de (enige) juiste manier. Voor commerciële diensten of producten is dit een belangrijkste inkomstenbron. Om resultaat te behalen zul je dus moeten investeren in zoekwoorden die relevant zijn voor jouw business. Als zoekopdrachten van gebruikers voldoende matchen met jouw zoekwoorden en je hiervoor een relevante advertentie en bod op hebt toegepast zal je worden getoond. Bekijk hier meer over het onderwerp zoekmachine advertising.

Waarom Adwords gebruiken?

Als je bovenstaande hebt gelezen spreekt het voor in principe voor zich waarom je Adwords zou moeten gebruiken. Adwords levert namelijk veel kansen op voor jouw organisatie. Goed gevonden worden op relevante zoekopdrachten zorgt heeft als primair doel conversies/verkopen binnen te halen. Daarnaast kan het ook bijdragen aan bekendheid als jij tussen andere aanbieders staat. Primair is het doel alleen niet naamsbekendheid, maar keiharde verkopen.

Er zijn voldoende succesverhalen over Adwords te vertellen, maar het kan ook goed mislopen als je niet precies weet hoe je Adwords moet inzetten. Het is altijd verstandig een professional in te zetten voor het beheren van een campagne, ondanks dat er op internet veel te vinden is. Als je het leuk vind om je hierin te verdiepen en hiermee aan de slag te gaan is het belangrijk om onderstaande tips mee te nemen.

De mogelijkheden voor succesvol adverteren in Adwords zijn legio. Zo heb ik het in deze blog slechts over search gehad, hierin zijn nog meer mogelijkheden, zoals: remarketing campagnes, display advertising, Google Shopping, video en is een combinatie ook mogelijk.

Tips voor succesvol adverteren in Adwords

  1. Zorg dat je niet teveel brede zoekwoorden gebruikt
  2. Hou je budget in de gaten en zorg ervoor dat u gedurende de dag wordt vertoond
  3. Controleren en bijsturen is cruciaal voor een gunstige ROI
  4. Vergelijk je met je concurrenten, zorg dat je je onderscheidt
  5. Zorg voor een goede Quality Score (en dus ook landingspagina)
  6. Test met verschillende advertenties
  7. Relevantie!
  8. Test naast verschillende advertenties ook met andere campagnes, zoekwoorden, exacte en brede zoekwoorden en landingspagina’s

Nog steeds vragen over Adwords en op welke manier je dit het best kunt inzetten? Neem dan contact op, zodat ik op je vragen kan inspelen. Of ga aan de slag met Adwords.

Over de auteur

Admin administrator

Allround Online Marketeer . Passie voor online marketing - content & advertsing en vol ambitie. Altijd open voor opmerkingen en vragen

Geef een reactie