Google Ads Tekstadvertenties uitgebreid

doorAdmin

Google Ads Tekstadvertenties uitgebreid

Vanaf augustus 2018 is het mogelijk om je Google Ads Tekstadvertenties uit te breiden met één extra kop en een extra beschrijving. Dit houdt dus in dat je vanaf heden binnen Google Ads, drie koppen kunt maken en twee omschrijvingen. Daaronder worden nog steeds je extensies getoond.

Wat houdt de uitbreiding in?

Je kunt nog meer los met je advertenties, omdat je meer ruimte hebt om je omschrijving goed in kaart te brengen en de CTR te verbeteren. Waar je normaliter twee titels van 30 leestekens (dus 60 leestekens totaal) kun je er nu dus 90 kwijt. De omschrijving van je product/dienst/aanbieding van 1×80 leestekens is nu vermeerderd tot 180 leestekens (2×90)! Dit zal er uiteindelijk voor gaan zorgen dat het nog belangrijker wordt om goede tekstadvertenties te schrijven en je kwaliteitsscore zo hoog mogelijk te krijgen. Het behalen van de eerste posities op het gebied van Google Search wordt dus nog belangrijker.

Nieuwe interface Google Ads

De nieuwe interface van Google Ads zal zeker wennen zijn en het schakelen tussen de oude en nieuwe interface is niet meer mogelijk. Hierdoor zal het soms zoeken zijn, maar heeft de overstap zeker positieve gevolgen. Visueel is het interface zeker een aanvulling op de oude versie. Naast de interface is de naam vorige maand ook veranderd van Google Adwords naar Google Ads, zoals waarschijnlijk al is opgevallen. Met name het dashboard is een waardevolle toevoeging en geeft je direct inzicht in je campagnes.

Optimaliseren van je tekstadvertenties

Mijn tip: ga je tekstadvertenties van Google Ads optimaliseren. Schrijf verschillende versie met de 3 koppen en de 2 beschrijvingen en benut de volledige ruimte waarvoor je betaald. Het is zonde om hier geen gebruik van te maken en dit in te vullen. Zorg ervoor dat je CTR toeneemt en dat je landingspagina is geoptimaliseerd, dit gaat ervoor zorgen dat je meer omzet gaat genereren.

Kortom een mooie uitdaging om je advertentieteksten nog eens onder de loep te nemen en te verbeteren. Benieuwd naar andere tips en opmerkingen over Google Ads, bekijk dan mijn blog van vorig jaar met opmerkingen over hoe je succesvol kunt adverteren via Google Adwords.

Over de auteur

Admin administrator

Allround Online Marketeer . Passie voor online marketing - content & advertising en vol ambitie. Altijd open voor opmerkingen en vragen